רמת השירות שמציעה חברת האוטובוסים דן ללקוחותיה לוקה בחסר. יותר מכך, מדובר ברמה הנמוכה יותר באופן משמעותי מאשר השירות שמספקות חברות מתחרות ( כגון אגד). כך קבע מבקר המדינה, שטען כנגד חברת דן שנהגי החברה חסרי אחריות, שחסרים שירותים בסיסיים בתחנות האוטובוס, שהאוטובוסים אינם עומדים בסטנדרטים, ושנסיעות כל הזמן מתבטלות או מתאחרות.
דן היא חברת אוטובוסים גדולה (השנייה בגודלה!) וליקויים חמורים רבים התגלו בה, וביותר מתחום אחד. לא רק שהתנאים במסופי הנוסעים נחשבים לבלתי ראויים (ברוב המסופים התברר שאין בכלל שירותים ציבוריים), אלא גם האוטובוסים עצמם מתאפיינים בצפיפות כרונית. בהתאם לקיבולת של כל סוג אוטובוס, קיימת הגבלה של מספר נוסעים. עם זאת, בדן התגלה צפיפות רבה יותר מהמותר. משרד מבקר המדינה מאשים את חברת דן בכך שהיא כן ידעה על הליקויים בנושא הצפיפות, אך לא פעלה מספיק בכדי לשנות ולשפר את המצב.
רמת השירות בחברות האוטובוס השונות נבדקת באופן קבוע על ידי משרד התחבורה (שמעסיק לשם כך חברת בקרה חיצונית). מביקורת שערך משרד מבקר המדינה עלה כי "מהבקרה על שלושה אשכולות (קווים) עולה כי בין יולי 2007 ויוני 2009 הייתה חריגה גדולה בעניינים אחדים: נהיגה (עצירה במרחק גדול מהמדרכה, כניסה לצומת באור אדום, העלאה והורדה של נוסעים ברמזור), לוח זמנים, צפיפות, אי-קיום נסיעות, שלטים בתחנות ומידע לציבור".
בנוסף, כאשר חברה מקבלת רישיון שמאפשר לה להפעיל קווי אוטובוסים – עליה לעמוד בתנאים הנכללים בו. לדוגמא על החברה להפעיל מספר מינימאלי מסוים של אוטובוסים בכל קו. עם זאת, התגלה שחברת דן ביצעה פחות נסיעות ממה שתכננה, וממה שדרוש ממנה על פי רישיון הקווים. יתרה מכך, משרד המבקר הצביע על כך שלמרות שחברת דן מחויבת להעביר דו"ח ביצוע נסיעות חודשי למשרד התחבורה, היא לא עשתה זאת. בנוסף, התברר שמשרד התחבורה לא דרש זאת ממנה.
אם כך, לא רק שהתגלו ליקויים חמורים בכל תחומי השירות של חברת דן, הרמה שלה אף ירדה ביחס למתחרים שרמתם השתפרה. מי אחראי לתקן את הליקויים? דבר ראשון חברת דן, ובנוסף האחריות היא גם של משרד התחבורה.
פורום לקוחות
בואו להגיב ולהשפיע
פורום לקוחות מטרופולין
פורום לקוחות קווים אוטובוסים
לכתבות מעניינות בנושאים כגון חברות הסלולר, תביעות וכדומה, לחצו כאן.